Su viešbučiu susitvarkėm, kitas privalomas punktas - turgus. Iki jo reikia važiuoti mikriuku (swahili kalba - dala dala).
Į dala dala keleivių lipa tiek, kiek telpa. Kad jų tilptų daugiau, ant praėjimo įrengtos atverčiamos sėdynės. Konduktorius dažnai važiuoja pusiau persisvėręs laukan, o kai keleivių daug, jis beveik kabo išorėje, tik kažkokiu stebuklingu būdu išsilaiko ir dar sugeba rėkauti, koks maršrutas... Kai nori, kad susimokėtum už kelionę, pradeda čepsėti lūpomis arba saujoje barškinti monetas. Kam tie žodžiai...
Miesto ribose dala dala kainuoja 300 TZS, tai yra mažaug penktadalį USD. Zanzibare tarpmiestinis dala dala kainavo 2000 TZS --- važiavau apie 60 km, apie 2 valandas. Su dala dala nuvažiuoti galima faktiškai bet kur, reikia tik šiek tiek save perauklėti. Kaip jau sakiau, žmonių čia lips tiek, kiek telpa, todėl privati erdvė lieka tik dvasine dimensija. Teks atlaikyti smalsius vietinių žvilgsnius (iš pradžių gelbėjo saulės akiniai, paskui dzin). Keliai ne idealūs, eismo taisyklės dažniausiai - susitarimo reikalas, todėl vairuotojas labiau stengiasi ne nuvežti, o nuvažiuoti --- kartais jaučiausi ne kaip keleivė, o kaip malka, kelio duobių ritmu šokinėjanti beveik iki lubų. Mieste dala dala važiuoja gana dažnai, o Zanzibare patyriau, kad grafikas tik apytikriai nuspėjamas. Iš pagrindinio Akmens miesto dala dala išvyksta maždaug 40 minučių tikslumu, bet kada nuvažiuos į galutinį punktą priklauso nuo to, kiek reikės stoviniuoti prie turgų ir parduotuvėlių, kiek maišų ar armatūros sukrauti/ iškrauti, kiek siuntinukų, laiškų perduoti ir pan.
Todėl įsėdus į dala dala reikia tiesiog būti kelyje - dairytis pro langą, kalbėtis su vietiniais (jei maršrutas ilgesnis, kas nors būtinai užkalbins), ką nors įsivaizduoti... Negalvoti apie kelionės tikslą, nes nebūtinai jis bus toks, kokį planavai. Nei apie laiką, nes jis čia visada geriausias.
Jei su visu tuo, ką aprašiau, gali susitaikyti, dala dala neabejotinai yra pigiausia, lanksčiausia ir, kaip parodė patirtis, kupina siurprizų transporto priemonė. Aš susitaikiau, todėl vietoj 100 USD, kuriuos palikdavo keliaujantys taksi, už tą patį maršrutą mokėdavau 1,3 USD...
Ir dar tas Afrikos jausmas...
Į dala dala keleivių lipa tiek, kiek telpa. Kad jų tilptų daugiau, ant praėjimo įrengtos atverčiamos sėdynės. Konduktorius dažnai važiuoja pusiau persisvėręs laukan, o kai keleivių daug, jis beveik kabo išorėje, tik kažkokiu stebuklingu būdu išsilaiko ir dar sugeba rėkauti, koks maršrutas... Kai nori, kad susimokėtum už kelionę, pradeda čepsėti lūpomis arba saujoje barškinti monetas. Kam tie žodžiai...
Miesto ribose dala dala kainuoja 300 TZS, tai yra mažaug penktadalį USD. Zanzibare tarpmiestinis dala dala kainavo 2000 TZS --- važiavau apie 60 km, apie 2 valandas. Su dala dala nuvažiuoti galima faktiškai bet kur, reikia tik šiek tiek save perauklėti. Kaip jau sakiau, žmonių čia lips tiek, kiek telpa, todėl privati erdvė lieka tik dvasine dimensija. Teks atlaikyti smalsius vietinių žvilgsnius (iš pradžių gelbėjo saulės akiniai, paskui dzin). Keliai ne idealūs, eismo taisyklės dažniausiai - susitarimo reikalas, todėl vairuotojas labiau stengiasi ne nuvežti, o nuvažiuoti --- kartais jaučiausi ne kaip keleivė, o kaip malka, kelio duobių ritmu šokinėjanti beveik iki lubų. Mieste dala dala važiuoja gana dažnai, o Zanzibare patyriau, kad grafikas tik apytikriai nuspėjamas. Iš pagrindinio Akmens miesto dala dala išvyksta maždaug 40 minučių tikslumu, bet kada nuvažiuos į galutinį punktą priklauso nuo to, kiek reikės stoviniuoti prie turgų ir parduotuvėlių, kiek maišų ar armatūros sukrauti/ iškrauti, kiek siuntinukų, laiškų perduoti ir pan.
Dala dala Zanzibare |
Jei su visu tuo, ką aprašiau, gali susitaikyti, dala dala neabejotinai yra pigiausia, lanksčiausia ir, kaip parodė patirtis, kupina siurprizų transporto priemonė. Aš susitaikiau, todėl vietoj 100 USD, kuriuos palikdavo keliaujantys taksi, už tą patį maršrutą mokėdavau 1,3 USD...
Ir dar tas Afrikos jausmas...
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą